Co pracownik może załatwić przez telefon, a czego nie? Do których specjalistów można się umówić i ile trzeba na to czekać? Niże znajdziesz wszystko, co pracownik może chcieć wiedzieć o teleporadach w ramach grupowych ubezpieczeń zdrowotnych.

Teleporada (telekonsultacja) dla pracowników to nic innego jak udzielenie porady lekarskiej podczas rozmowy telefonicznej lub za pośrednictwem komunikatora internetowego (czat lub Skype). Obejmuje ona możliwość wystawienia skierowania na badania diagnostyczne lub recepty.

Spis treści:

  • Teleporada – jak zacząć?
  • Które porady lekarskie są dostępne na telefon?
  • Lekarz wybrany! Co dalej?
  • Co trzeba wiedzieć o e-recepcie?

Teleporada – jak zacząć?

Chęć zarezerwowania teleporady pracownik może zgłosić telefonicznie, w Centrum Umawiania Wizyt (58 770 36 92 lub 801 005 777), internetowo na stronie https://pacjent.saltus.pl/, w zakładce „zamów wizytę”, a najprościej przez aplikację SALTUS ZDROWIE (https://youtu.be/g4jRJObdAAA)

Możliwość wyboru zależy od posiadanego pakietu ubezpieczenia. Przykładowo, mając pakiet Diamentowy wybieramy usługę medyczną spośród następujących:

  • konsultacje lekarzy pierwszego kontaktu
  • konsultacje lekarzy specjalistów
  • badania laboratoryjne
  • badania diagnostyczne
  • zabiegi

Teleporady możliwe są do umówienia dla dwóch pierwszych z ww. kategorii.

Które porady lekarskie są dostępne na telefon?

Pierwsza kategoria – konsultacje lekarzy pierwszego kontaktu – oferuje nam następujący wybór telekonsultacji:

  • telekonsultacja z lekarzem internistą
  • telekonsultacja z lekarzem medycyny rodzinnej
  • wypisanie recepty
  • wypisanie recepty do telekonsultacji
  • wystawienie skierowania na badania

W drugim punkcie – konsultacje lekarzy specjalistów – możemy wybierać umówienie teleporady spośród bardzo szerokiego grona ekspertów. Oferta obejmuje telekonsultacje u:

  • alergologa
  • chirurga
  • chirurga onkologa
  • dermatologa
  • diabetologa
  • endokrynologa
  • gastroenterologa
  • ginekologa
  • ginekologa onkologa
  • kardiologa
  • lekarza medycyny tropikalnej
  • nefrologa
  • neurologa
  • okulisty
  • onkologa
  • ortopedy
  • otolaryngologa
  • proktologa
  • pulmonologa
  • urologa
  • i innych posiadanych w ramach wizyt stacjonarnych w swoim wariancie ubezpieczenia

Lekarz wybrany! Co dalej?

Pracownik podaje swoje oczekiwania co do czasu i przedziału godzinowego teleporady.

Przy rezerwacji otrzymuje informację o dniu i godzinie kiedy lekarz zadzwoni. Spodziewany czas oczekiwania to 24h w wypadku internisty i do 72h w wypadku specjalisty.

Lekarz dzwoni na numer telefonu pacjenta zapisany w karcie pacjenta w systemie informatycznym ubezpieczyciela.

W razie braku odpowiedzi lekarz podejmuje jeszcze dwukrotną próbę dodzwonienia się w odstępie pięciominutowym. Przy braku odbioru teleporada zostaje anulowana.

Podczas teleporady, jeżeli występują wskazania zdrowotne, pacjent może uzyskać
e-receptę, e-skierowanie, e-zlecenie lub elektroniczne zwolnienie lekarskie. Dokumenty są wystawiane w formie elektronicznej .

Co trzeba wiedzieć o e-recepcie?

To stosunkowo nowe rozwiązanie zostało w Polsce wprowadzone na początku 2020 roku. E-recepta jest wygodnym rozwiązaniem dla pacjentów, którzy otrzymują recepty na większe dawki leków bez obaw o utratę refundacji, ale również dla lekarzy, którzy za zgodą pacjenta mogą prześledzić na podstawie danych z systemu jego historię chorób.

E-receptę otrzymaną poprzez wiadomość SMS realizujemy, podając farmaceucie 4-cyfrowy kod i numer PESEL osoby, dla której realizujemy e-receptę. Plik pdf zawiera kod kreskowy do zeskanowania przez farmaceutę.

Jeśli lekarz skieruje pracownika do poradni specjalistycznej, wystawi skierowanie elektroniczne, zawierające kod PIN, który umożliwi rejestrację u innego świadczeniodawcy. Warto pamiętać, że do rejestracji potrzeby jest też numer PESEL.

Jeśli cokolwiek jest niejasne, wystarczy zapytać konsultanta na infolinii.

Życzymy udanej teleporady!

SALTUS Ubezpieczenia – skontaktuj się z nami!

Specjalizujemy się w grupowych ubezpieczeniach zdrowotnych chroniących pracowników. Pomagamy dbać o zdrowie i zadowolenie zatrudnionych, co minimalizuje liczbę absencji chorobowych. Jesteśmy w stanie zapewnić ochronę ściśle dopasowaną do potrzeb, rozmiaru, charakteru działalności firmy oraz struktury wiekowej zatrudnionych. Współpracujemy zarówno z ogólnopolskimi sieciami medycznymi, jak i wysokospecjalistycznymi przychodniami regionalnymi, dzięki czemu zapewniamy pomoc w każdym zakątku Polski.

Wyróżniki oferty:

  • Brak górnej granicy wieku
  • Możliwość modyfikacji ochrony w trakcie trwania umowy
  • Aplikacja mobilna i telekonsultacje

Dodatkowe korzyści dla pracodawcy:

  • Świadczenia Medycyny Pracy, w tym Pracownicze Programy Profilaktyczne, nie stanowią przychodu pracownika – nie są obciążone CIT i ZUS
  • Pracownicze Programy Profilaktyczne zmniejszają całkowity koszt ubezpieczenia
  • Dobrze dobrana ochrona zmniejsza liczbę i długość absencji chorobowych pracowników